Turkietresan <3

Tiden som gått....Valparna lämnade hemmet sen kom funderingen vad sjutton gör man nu? Solen och värmen var som bortblåst!

Sen kom M på en smart sak åka utomlands!!!! Ja försjutton! Men nästa problem resor, var kaos på såkallade "sista minuten" bodde på nätet och så åkte vi även in till alla resebyråer. Slut Slut svindyrt! Gav dock inte upp så på Onsdagen hittade jag Turkietresor, på Torsdagen bokade vi och på Fredag reste vi. Snabba handlingar Impuls Me Like!!!!

Målet vart Side i Turkiet, bodde med All Inclusive på Özside Hotell helt ok hotell maten med...Inget att klaga på. Båda var väldigt skeptiska till Turkiet innan men måste erkänna att jag vart glatt överaskad! Trevligt folk, god mat och åker gärna tillbaka. En vecka i över +40 varje dag ca +25 i havet. Inte illa...Men man var ständigt blöt antingen av vatten eller svett haha galen hetta!!!!!!

De flesta dagarna spenderades på stranden och är impad hur han höll ut såpass många dagar...Jag älskar ju att steka i solen och plaska leka i haaavet;) Bra vi skaffade oss en boll med hihi...

Vi inledde Lördagen med lite Turistande då vi letade efter stranden då hamnade vi på "udden" Såg Sides fornminnen och Apollotemplet. Jag är ju så fast i just den gamla tiden och det var så intressant att få se detta !!!!







Sedan efter testade vi Hamam - Turkiskt spa på Lördagseftermiddagen GUD så skönt! Skrubbas rena, blir intvålade med välgörande olivtvål och det hela avslutades med en underbart avkopplande oljemassage.Mer av det tack!! Snacka om bäbishud och njutning! Kroppen reagerade dock med smärta dan efter men det hade jag nog ändå väntat mig....

De första kvällarna var vi på hotellet på kvällen för middag och dricka "spendera" våran All Inclusive. Sen körde vi restaurang de sista kvällarna. Den bästa maten SÅÅÅÅ gott var på Mehmets ca 5 min fr hotellet Jisses vad gott!!!!! Mixad bamsetallrik med mat, Kebab, kyckling, kött och lamm Muuuums!!!!!!!! Sen avslutade vi på Serena med dricka och otroligt trevlig och rolig personal! Drinkarna var helt galet stora, och sista kvällen kom specialdrink i en urgröpt vattenmelon Mums men ujujujuj!!!!!!!!!




Onsdagen spenderades på stranden sen Shopping!!!!! Hittade Turkiska Ullared Galet mycket kläder och billigt men så varmt, svettigt och vi var redo för graven efter den dagen haha!!!!!


Båtresa på Torsdagen till Manavgat vi passerade där "Smaragdfloden" som rinner ut i havet och helt sjukt vackert då blått möttes av grönt. Även stannade vid strandremsan och badade ena sidan havet och andra floden där det var ca +10 brrr men endast avkylande kan jag lova...Såg sköldpaddor!!! Så söta! .Fortsatte mot staden för marknad. Helt galet kaos där inne labyrinter, folk överallt och mje men behövdes upplevas det med...Dopp i floden innan det var dax att åka tillbaka igen....Själva båten och så var väl inte det bästa men vi fick en upplevelse och se landet i annat perspektiv.








Kvällen avslutades med Mehmets igen och sedan Serena....

 


Snabbgenomgång av resan vart det, mycket mer som var men skulle få blogga ännu en timme då ;)

 

Haft en helt underbar vecka och jag är så glad att vi faktiskt åkte! Tack i massor för sällskapet M !!!! Trevligt, skoj och mys!!!!!! Kunde gärna stannat en vecka till ;) Skrattat i massor, vart så avslappnad och mått så bra med dig!

********

Tillbaka på mina PW nu äntligen sen i Lördagskväll så har det blivit 1.6 Mil tjosan 4x4km ca;) Pepp Pepp!!! Gymmet får vänta då jag fick jobba ikväll, samt förkyld sen efter resan, men mår bra bara snurvel och host.... Ha en fin dag alla

 

 

 

 

 


Kommentarer
Jonnié Jonsson

Åhh turkiet e såå fint, länge sen man va där nu

2012-09-05 @ 13:13:28 URL: http://jonniejonsson.com/

Skriv nått sött:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback