Dax att kanske se över samhället FÖRST!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16576921.ab
 
Stressiga, tunga jobb....Samhället nu. DÄR är problemet, i samhället nu krävs allt för mycket av vissa jobb. Folk sliter ut sig det spelar för fan ingen roll då om man tränar!!!! Förslitningsskador, stress hej å hå lilla gubben VAKNA.  Och vet du mer, dessa jobb som är värst är oftast sämst betalt. Ta och gå ut och kolla verkligheten istället för att sitta och tycka och tänka. Fy vad arg jag blir av sådant här! 
 
Ett stort yrke är service, där kroppen tar värsta smällar samt STRESS. Vem skall ta hand om oss sedan?!! 
Tar nu hemtjänsten som ett exempel. Man hjälper folk med ALLT....Pressen, den psykiska stressen, fysiska bealstningen gör att man fan behöver hemtjänst själv. Tidspress och dåliga löner. och ALLT kan hända du vet ALDRIG hur din dag/kväll/att kommer att se ut. Man ser allt, folk som behöver hjälp, Vad som möter dig, vad som kan hända som ibland inte ens har pengar till mat och mediciner... Då vårt system har brakat, sparka på de liggandes LITE mer va!
......och du jobbar med människor som själva är pensionärer, utarbetade, sjuka......Att orka själv....
 
Ursh skall inte skriva mer, men dagens Sverige är inte längre som det skall.............!!!!!!!!!
 
Nu skall jag åka och jobba.......med min värkande kropp och trötta psyke för att jag BEHÖVS!!!!!! 

Kommentarer

Skriv nått sött:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback